Tegenwoordig zijn financiële problemen aan de orde van de dag voor vele huishoudens. Een budgetcoach kan u hierbij helpen.
Iedereen kan het overkomen. Door een reeks gebeurtenissen kan het ook u gebeuren dat u in de financiële problemen raakt. Denk aan scheiding, crisis, ontslag, ziekte, overlijden van een dierbare.
U kunt hierdoor het overzicht helemaal kwijt raken. Maar ik merk ook dat door stijgende gasprijzen, duurdere boodschappen e.d. men ook ook steeds moeilijker heeft.
Gevolg: Achterstanden in de betalingen en de daaropvolgende aanmaningen, incassobureaus en deurwaarders.
Maar u bent niet alleen en u staat niet alleen!
In elke laag van de samenleving zijn er mensen die met de vraag rondlopen: "Waar moet ik beginnen, hoe ga ik het financieel allemaal regelen?"
Ik ben Bianca Hermans en ik ben budgetcoach. Als budgetcoach ga ik samen met u de administratie uitzoeken, financiële problemen recht trekken en voor overzicht zorgen.
Een werkbare huishoudadministratie opzetten is stap 1.
Indien nodig zullen we betalinsgsafspraken met schuldeisers maken. Ook toeslagen aanvragen, bezuinigingen doorvoeren e.d. komen aan bod.
Kortom: Orde scheppen in uw huishoudadministratie en financiële problemen.
Dit zal ten eerste zoveel rust geven. U weet dan precies wat erin komt, maar ook wat er weer uit gaat.
Overzicht is erg belangrijk!
Ook voor werkgevers is een budgetcoach inschakelen mogelijk voor hun werknemers. Uit onderzoek blijkt dat de persoonlijke financiële problemen van een werknemer zich ook op de werkvloer uiten door ziekteverzuim, concentratieverlies maar ook de loonbeslagen blijven niet uit. Ook blijkt uit een onderzoek van het Nibud dat werkgevers steeds vaker met de financiële problemen van de werknemer te maken krijgen.
Dus schakel een budgetcoach in en creëer overzicht en rust! Bij uzelf of bij uw werknemer!
Naast budgetcoaching bied ik ook Nabestaande coaching.
Want wat te doen als een dierbare komt te overlijden?
Het is niet alleen erg zwaar als dit gebeurt, maar er moet ook opeens veel geregeld worden.
Een uitvaartverzorger ondersteunt u grotendeels hierbij. Maar na de uitvaart moeten er ook nog zaken geregeld worden, zoals administratieve en praktische zaken.
Als Professioneel Nabestaanden Begeleider kan ik u na het verlies van uw partner of ouder helpen bij onder andere:
- Het inventariseren van financiële verplichtingen en eventuele vorderingen.
- Het ordenen van de administratie van uzelf en uw overleden partner, zodat u weer de weg weet in uw eigen administratie.
- Het uitzoeken en ordenen van de administratie en correspondentie rondom het overlijden van uw dierbare.
- Het verzorgen van correspondentie met verschillende instellingen. (bijvoorbeeld opzeggingen, aanvragen van informatie).
Vooruit kijken:
Heeft u er wel eens over nagedacht (mocht u zelf niet meer in staat zijn uw administratie bij te houden), of uw kinderen of andere familieleden deze gemakkelijk kunnen overnemen? Of bestaat uw administratie uit een grote brij van losse papieren?
Hoewel we het er liever niet over hebben, kan het toch slim zijn om tijdens uw leven al eens na te denken hoe u uw administratie zo zorgvuldig mogelijk inricht zodat het geen puzzel is voor nabestaanden als u mocht komen te overlijden. Hetzelfde geldt voor eventuele wensen ten aanzien van uw eigen uitvaart.
Hoe zorgt u ervoor dat te zijner tijd alles makkelijk aan nabestaanden wordt overgedragen en voorkomt u dat u nabestaanden op het moment dat ze eigenlijk willen rouwen op zoek moeten naar belangrijke papieren en documenten.
Graag help ik u bij het opzetten en inrichten van een administratie die zo overzichtelijk is dat u zich daar nooit meer zorgen over hoeft te maken.
Neem contact met me op als u ook hulp wil.